ویتامین سی برای پوست | SKIN CARE | VITAMINE C

ویتامین سی پوست

ویتامین سی برای پوست | SKIN CARE | VITAMINE C

با شنیدن نام ویتامین سی معمولا ذهن ها به صورت ناخودآگاه به سمت قرص های جوشان و میوه های مرکباتی نظیر پرتقال و لیمو شیرین می رود که همگی در درمان بیماری سرماخوردگی موثر هستند. اما آیا تا به حال به خواص دیگر ویتامین سی برای بدن فکر کرده اید؟ آیا از خواص معجزه آسای این ویتامین بر روی پوست باخبر هستید؟ در این مقاله قصد داریم تا به ارائه توضیحاتی در مورد ویتامین C و تاثیرات متعدد و مفید آن بر روی پوست بپردازیم.

تاثیرات ویتامین سی بر روی پوست

در ادامه این مقاله تاثیرات مثبت ویتامین C بر روی پوست را بررسی می کنیم:

  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک: 

    علاوه بر افزایش سن، عوامل بسیاری نظیر اشعه ماورا بنفش، رادیکال های آزاد محیط، استرس و سیگار موجب ایجاد چین و چروک پوستی می شوند. ویتامین C به لطف بهره مندی از خاصیت آنتی اکسیدانی همانند یک سد دفاعی عمل می کند و از پوست در برابر این عوامل محافظت می کند، به بازسازی و ترمیم پوست کمک می کند و در نهایت موجب کاهش اثرات پیری پوست می شود.

  • درمان موضعی پوست: 

    قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک پوستی، لک های پوستی، کک و مک، سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. این در حالی است که سرم ها و کرم های ویتامین C در صورتی که به شکل موضعی مورد استفاده قرار گیرند موجب التیام پوست می شوند و از ایجاد چنین عوارضی جلوگیری می کنند. باید بدانید که ویتامین C جایگزین ضد آفتاب نیست اما می تواند التهاباتی همچون آفتاب سوختگی را ترمیم سازد.

  • درخشندگی و یکدست ساختن پوست:

  • ویتامینC عوارض ناشی از تابش آفتاب را به حداقل می رساند و از قرمزی و التهابات پوست جلوگیری می کند. این ویتامین همچنین باعث یکدست شدن رنگ پوست، افزایش درخشندگی و شفافیت پوست می شود.
  • آبرسانی و تامین آب پوست: 

    بی آبی پوست موجب ایجاد خطوط ریز در پوست صورت می شود که مصرف ویتامین C با آبرسانی به پوست رطوبت مورد نیاز پوست را حفظ می کند و از خشکی و دهیدراته شدن آن جلوگیری می نماید.

  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست: 

    ویتامین C موجب تحریک رشته های کلاژن ساز می شود که همین امر موجب افزایش کلاژن سازی و افزایش انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست می گردد. در این حالت پوست مستحکم و سفت می شود و در مقابل آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش A و B مقاوم می گردد.

  • کاهش التهابات و لکه های پوستی: 

    ویتامین C نقش مهمی در کاهش قرمزی جوش و التهابات پوستی دارد. از آنجایی که لکه های پوستی به دلیل افزایش رنگدانه ها و تجمع آنها در پوست ایجاد می شود استفاده از ویتامین C موجب کم رنگ شدن این لکه ها می شود و از این رو نقش مهمی در درخشندگی پوست دارد. مزیت دیگر ویتامین C بهبود سریع زخم ها است و به همین دلیل است که بسیاری از محصولات ترمیم کننده زخم حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C هستند.

9 دلیل قانع کننده برای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست

این روزها استفاده از سرم ویتامین C برای پوست بیشتر از همیشه محبوب شده است. شاید دوست یا عضوی از خانواده‌تان توصیه کرده از آن استفاده کنید اما می‌خواهید بیشتر بدانید و ببینید استفاده از آن واقعاً ارزشش را دارد؟

پاکسازی، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب، همیشه به عنوان قسمت‌های اساسی یک برنامه‌ی روزانه‌ی زیبایی بوده است. اما در سال‌های گذشته گام‌های بیشتری در مراقبت از پوست برداشته شده است مثل استفاده از سرم ویتامین c.

آوان کازمتیکس