بهترین روش پاک کردن آرایش | زیبایی و سلامت پوست

پاک کردن آرایش چشم با میسلارواتر | آوان کازمتیکس

پاک‌ کننده‌‌ آرایش | زیبایی و سلامت پوست

خانم‌ها در هر دوره‌ای برای داشتن ظاهری آراسته و زیبا با توجه به تنوع موجود در لوازم‌ آرایشی زمان خود بهره می‌بردند. از این‌ رو همواره سعی در رعایت آراستگی خود دارند.

امروز می‌خواهیم راجع به نقش پاک کننده‌ آرایش در زیبایی و سلامت پوست صحبت کنیم. امروزه باوجود تنوع بسیار زیاد در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده از پاک کننده آرایش مرسوم شده است.

 

استفاده نکردن از پاک کننده‌ آرایش چه عواقبی دارد؟

انواع کرم پودر‌ و ریمل‌های ضدآب هستند که اهمیت استفاده از آنها برای خانم‌ها بسیار بالاست. چراکه به دلایل مختلف مثلا مهمانی‌های چندساعته و یا بیرون ماندن طولانی از منزل، نیاز دارند که آرایششان پاک نشود و آراستگی‌شان حفظ شود. هنگامی هم که به خانه برمی‌گردند، گاهی آن‌قدر خسته‌اند که به پاک کردن آرایش خود اهمیت نمی‌دهند و به همان صورت به رختخواب می‌روند؛ یا با صابون های قوی صورت خود را می شویند اما نمی دانند که این کار چه عواقب بدی برای سلامت پوست صورتشان دارد. بهتر است قبل از خواب با استفاده از “شیر پاک‌ کن‌”،”ژل‌ شستشوی صورت”، “تونر و لوسیون” یا “محلول‌های پاک‌ کننده آرایش صورت و آرایش خود را پاک کنیم تا به پوست خود آسیب نرسانیم.

 

پاک کردن اصولی آرایش | آرایش پاک کن | آوان کازمتیکس

مراحل شستشو و تمیز کردن صورت

اگر اهل آرایش کردن نیستید، بازهم احتیاج به تمیز کردن صورت خود دارید. چراکه در معرض آلودگی‌ها و ذرات گردوغبار قرار می‌گیرید. همین عوامل به‌تنهایی و بدون استفاده از لوازم‌آرایش برای مشکلات پوستی کافی است. برای مراقبت از پوست در آلودگی هوا و داشتن پوستی شاداب باید سه مرحله اساسی را به ترتیب دنبال کنید.

  • ابتدا با استفاده از یک “شیر پاک‌ کن” و یا “محلول‌ آرایش پاک‌کن” اقدام به پاک کردن رنگ‌های آرایشی از روی صورت خود کنید. کمی شیرپاک‌کن و یا محلول آرایش پاک را با استفاده از یک پنبه و یا پد آرایشی، صورت خود را تمیز کنید. این کار را به حالت دورانی انجام دهید تا جایی که رنگی روی صورتتان باقی نماند.

برای خرید پاک کننده آرایش  می‌توانید کلیک کنید.

  • مرحله دوم استفاده از یک شوینده متناسب با پوست شماست. با این کار پوست خود را از تمام آلودگی هایی که پوست شما را در طول روز درگیر کرده اند پاکسازی کنید. نکته مهم در این مرحله شناخت نوع پوست خود و استفاده از پاک کننده مخصوص پوست شماست.

خرید تونر پیکسی پلو اصل | آوان کازمتیکس

  • بعد از شستشوی پوست خود با یک شوینده باکیفیت پوست صورت، استفاده از تونر صورت موجب متعادل سازی سطح چربی پوست می شود. این کار باعث می شود تا شفافیت پوست شما حفظ شود و پوست شما به صورت کامل از تمام آلودگی های پاک شود.

بیشتر بخوانید: چرا آبرسانی پوست مهم است؟

  • بعد از طی کردن تمام مراحل حالا پوست شما تمیز شده و حالا آماده دریافت انواع مواد مغذی در قالب کرم ها و سرم هاست. شما می توانید این مراحل را در دو بار در طول روزريال صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها قبل خواب انجام دهید و نتایج فوق العاده آن را بعد از مدتی ببینید.

برای داشتن یک پوست باطراوت و زیبا پاسازی پوست خود را جدی بگیرید.

پاک کننده آرایش و اهمیت پاک کردن آرایش

حتما شما هم شنیده‌اید که خوابیدن با آرایش برای پوست بسیار مضر است. مشغله و کار زیاد در طول روز باعث می‌شود برای استفاده از پاک کننده آرایش قبل از خواب حوصله و انرژی چندانی نداشته ‌باشیم و انجام این کار مهم را پشت گوش بیندازیم.استفاده از  پاک کننده آرایش قبل از خواب، یک قدم مهم در روتین شبانه‌ی مراقبت از پوست است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید.

بسیاری از خانم ها از اهمیت پاک کردن آرایش در زیبایی خود چشم پوشی می کنند. با این حال با انجام این مرحله مهم باعث می شود پوست بسیار شاداب و تمیز شود. در این مقاله از سری مقالات آموزشی سلامتی سایت آوان، شما متوجه خواهید شد که چرا و چه زمان و چگونه باید آرایش خودتان را پاک کنید.

پاک کردن آرایش باید بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوستتان باشد زیرا برای پوست شما بسیار مفید است!

پاک کردن آرایش چشم | آوان کازمتیکس

در اینجا مزایای ویژه ای در این مورد وجود دارد:

  • مواد آرایشی، ناخالصی ها و آلودگی ها سطح پوست را تحریک می کنند و یا باعث می شوند پوست با سرعت بیشتری روند پیری را طی کند.
  • شستشوی صورت و پاک کردن آرایش خطر ایجاد جوش، قرمزی، جوش های سرسیاه و سایر لکه ها را کاهش می دهد.
  • با از بین بردن پوست های مرده سطح صورت باعث تولید سلول های پوستی جدید می شود.
  • پوست می تواند نفس بکشد.

با تمیز کردن صورت لذت پوستی تازه، نرم و مرطوب را پیدا خواهید کرد. همان طور که می بینید دلایل خوبی برای پاک کردن آرایش از روی صورت وجود دارد.

در حالت ایده آل شما باید آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید و زمانی که بیدار می شوید آن را دوباره انجام دهید. این کار در صبح ها نیز پوست را از شر سبوم جمع شده در طول شب خلاص می کند و در شب نیز آثار آلودگی و ناخالصی و لوازم آرایشی طول روز را از بین می برد.

اگر پوست خشکی دارید زیاد این کار را انجام ندهید. به سادگی از یک پاک کننده ملایم با PH خنثی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از مرطوب کننده استفاده می کنید تا لایه های سطحی پوست شما مرطوب باقی بماند.

آوان کازمتیکس
دیدگاه کاربران
167 دیدگاه

دیدگاه ها بسته شده.