اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب

پاک کردن آرایش قبل خواب و فواید آن | آوان کازمتیکس

اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب

به احتمال زیاد، شما از قبل می‌دونید که پاک کردن منظم آرایش و شستن صورتتون قبل از خواب، بخش مهمی از حفظ ظاهر و احساس سلامت پوستتونه. با این حال، روزهایی وجود داره که شما انرژی لازم برای انجام همه کارها رو ندارین. حالا اگه یه روزم آرایشتونو پاک نکنین چیزی نمیشه، مگه نه؟
سخت در اشتباهین! خیلی هم مضره براتون. اگرچه ممکنه خوابیدن با صورت پر از کرم پودر، رژگونه و ریمل وسوسه انگیز باشه، اما پاک کردن کامل آرایش قبل از رفتن به رختخواب برای سلامت پوست ضروریه.

پاک کردن آرایش و فواید آن | آوان کازمتیکس

خوابیدن با آرایش می‌تواند باعث ایجاد جوش شود

خوابیدن بدون پاک کردن آرایش می‌تونه منجر به جوش بشه. پاکسازی صورت از آرایش و سایر ناخالصی‌هایی که در طول روز رو صورتتون انباشته شدن خیلی مهمه. اگر این کارو نکنید، در خطر بسته شدن منافذ پوست و در نهایت ایجاد جوش، تحریک و التهاب روی پوست هستین. بیشتر لوازم آرایش بر پایه روغن هستن که می‌تونن منافذ و مسدود کنن و منجر به ایجاد جوش بشن. در حالی که خواب هستین، آرایش شما می‌تونه با مواد اضافی و روغن موجود در سطح پوست شما مخلوط بشه که دستورالعملی عالی برای مسدود شدن منافذ، آکنه و جوش‌های سر سیاهه.

بیشتر بخوانید: مراحل شستشوی صورت و پاک کردن آرایش

خوابیدن با آرایش بر سلامت کلی پوست شما تأثیر می‌گذارد

جدا از اینکه برای جلوگیری از ایجاد لک ضروریه، پاک کردن آرایش شبانه برای پوست سالم و متعادل هم حیاتیه. خوابیدن با آرایش مانع از این میشه که پوست بتونه از روند طبیعی تجدید یک شبه خودش بهره‌مند بشه و رشد کنه. در واقع برعکس عمل میکنه و پوستو کدر و خسته میکنه. بدتر از اون، آرایش تمایل داره بین چین و چروک‌ها و خطوط پوست ته نشین بشه که منجر میشه پوست پیر به نظر برسه.

میسلارواتر ایزدین | آوان کازمتیکس

زمانی که خسته از مهمانی به خانه بازگشتید و توان پاک کردن آرایش خود را ندارید این جمله معروف را به یاد آورید که ” خوابیدن با آرایش بزرگترین خیانت به چوست شماست”. انجام این کار به صورت مداوم صذمات بسیار زیادی به پوست شما وارد می کند که در نهایت موجب نابودی پوست می شود.

وقتی کسی را می بینید که بسیار بزرگتر از سنش نشان داده می شود ممکن است خوابیدن با آرایش یکی از موارد روتین پوستی او باشد.

در هر شرایطی رسیدگی به پوست را اولویت زندگی خود قرار دهید.

آوان کازمتیکس
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • נערות ליווי במרכז 29 فروردین 1402 / 8:36 ب.ظ

    I was very pleased to uncover this web site. I want to to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you bookmarked to look at new things on your website.

  • Andy Schopflin 19 اردیبهشت 1402 / 8:36 ب.ظ

    naturally like your web-site however you need to test the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to inform the truth on the other hand I’ll surely come back again.

دیدگاه ها بسته شده.